Jak promować sklep internetowy?

Jak promować sklep internetowy?

Otworzyłeś sklep internetowy. Czekasz, czekasz, a pierwsze zamówienia nie spływają? Czy Twoi potencjalni klienci wiedzą o istnieniu Twojego sklepu internetowego? Właśnie! Sklep internetowy należy właściwie promować! Jak promować sklep internetowy? Czym jest content marketing? Jak reklamować sklep w mediach społecznościowych? Zaraz wszystkiego się dowiesz.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – jak zacząć?

Dlaczego pozycjonowanie sklepu internetowego jest ważne?

Dzięki dobremu pozycjonowaniu Twój sklep internetowy będzie wysoko w wynikach wyszukiwania, a więc zwiększy się szansa, że właśnie do niego zajrzy Twój klient. Najważniejsze znaczenie dla pozycjonowania sklepu internetowego mają:

  • Opisy produktów
  • Artykuły zewnętrzne
  • Blog
  • Treści wideo

Opisy produktów – jak zrobić je dobrze?

Sprzedawaj rozwiązania problemów

Opisy produktów powinny być skonstruowane tak, żeby Twój klient upewnił się, iż produkt lub usługa, które mu oferujesz, odpowiada na jego potrzeby. Nie pisz, że masz świetny produkt. Napisz, co Twój klient dzięki niemu zyska.

Nie sprzedajesz świecy zapachowej, tylko romantyczny nastrój, relaks i niepowtarzalny klimat.

E-book o oszczędzaniu? Zdecydowanie nie! Raczej więcej dodatkowych pieniędzy, które wykorzystasz, na co tylko zapragniesz i to każdego miesiąca.

Artykuły zewnętrzne

Artykuły zewnętrzne to takie, które zamieszczone będą innych stronach WWW niż Twój sklep internetowy i będą odsyłać Twojego potencjalnego klienta właśnie do Twojego sklepu. Taki tekst sponsorowany możesz napisać sam i przedstawić siebie jako eksperta w danej dziedzinie lub możesz zwrócić się do redaktorów zewnętrznych portali z prośbą o napisanie tekstu sponsorowanego.

Artykuł sponsorowany – czego unikać?

Dobry artykuł sponsorowany powinien być czymś więcej niż reklamą w formie opisu Twojego produktu. Najlepiej, abyś poznał problemy swoich potencjalnych klientów i stworzył tekst, który będzie odpowiedzią na te problemy. Dla przykładu – BinSoft tworzy sklepy internetowe, a nasi klienci często pytają nas, jak najlepiej takie sklepy wypromować. Co robimy? Dajemy im odpowiednie wskazówki w niniejszym tekście.

Blog

Czy zakładka „Blog” lub „Aktualności” ma sens w sklepie internetowym?

Czy ludzie czytają jeszcze blogi? Czy ktoś zerka do zakładki „Aktualności” na stronie sklepu internetowego? Wchodząc na sklep internetowy, specjalnie raczej nie przeglądamy zakładki „Blog”, ale w wyszukiwarkę internetową wpisujemy pytania, na które odpowiedzi mogą być zawarte w Twoich artykułach umieszczonych w ww. sekcjach i to właśnie te teksty zaprowadzą klienta do Twojego sklepu internetowego. Jeśli przedsiębiorca szuka odpowiedzi na pytanie, jak założyć sklep internetowy i znajdzie rzetelny artykuł na ten temat, chętniej odwiedzi inne zakładki tej witryny. To proste. Każdy z nas chce pracować z ekspertami.

UWAGA: Aby ocenić, czy Twoje działania związane z pozycjonowaniem mają sens, musisz poczekać kilka miesięcy. Pierwszych efektów nie zobaczysz od razu. Jak powinien wyglądać tekst, który sprzedaje?

Bez względu na to, czy piszesz artykuł sponsorowany, czy tekst na blog, pamiętaj o kliku zasadach:

  • Chwytliwy tytuł
  • Interesujący wstęp
  • Podział wewnętrzny tekstu
    • Wielopoziomowe nagłówki
    • Wyróżnienia
    • Wypunktowania
  • Język Twojej grupy docelowej

Promocja sklepu internetowego w mediach społecznościowych

Najpierw zdecyduj, gdzie są Twoi klienci i wybierz to medium, w którym znajdziesz ich najwięcej:

  • Facebook
  • Instragram
  • LinkedIn
  • TikTok
  • Twitter
  • YouTube…

Do wyboru masz naprawdę wiele. W zależności od tego, które medium społecznościowe wybierzesz, musisz dopasować formę Twojej komunikacji z klientem, np.

  • na Tik-Toku liczy się wideo
  • na Instagramie popularne są nie tylko piękne zdjęcia i opisy z dobrze dobranymi hasztagami, lecz także Relacje i Live’y
  • na LinkedIn jak nigdzie indziej kluczowa jest rola eksperta w danej dziedzinie.

Firmowe konto na Facebooku – czy warto?

Warto.

  • Ułatwisz klientom kontakt z Twoją firmą
  • Dzięki pozytywnym komentarzom, recenzjom i ocenom, zbudujesz wiarygodność Twojej marki
  • Możesz przeprowadzić płatną kampanię reklamową na Facebooku.

Płatne kampanie reklamowe na Facebooku dla sklepu internetowego

Skorzystaj z Facebook Stories

Masz do dyspozycji 20 sekundowe wideo – nie zmarnuj go. Pokaż, jak Twój produkt pomaga, jak działa, pokaż przed i po…

Elementy skutecznej reklamy na Facebooku

  1. Dobrze napisany tekst reklamowy – nietuzinkowy, chwytliwy, w języku grupy docelowej, poprawny językowo.
  2. Przemyślane nagłówki
  3. Dobrze wybrane Call to Action – w końcu chcesz zachęcić do czegoś odbiorcę reklamy.

Jak wybrać grupę docelową do reklamy na Facebooku?

Zastanów się, kto będzie kupował Twój produkt. Oprogramowania do faktur poszuka mały i średni przedsiębiorca, ale programu do zarządzania sekretariatem… Office Manager lub Asystentka. Pomyśl, jak ich znaleźć na Facebooku – gdzie mieszkają, ile mają lat, jakiej są płci… itp.

Jakiego budżetu potrzebuję dla kampanii reklamowej na Facebooku?

A jakim budżetem dysponujesz? Możesz zacząć od wybranej przez siebie kwoty i może być ona mniejsza niż 100 zł. Tak, jak się domyślasz, im większy budżet kampanii reklamowej na Facebooku, tym większym zasięgiem obejmie ona użytkowników tego medium.

Posty Sponsorowane

Post sponsorowany pozwoli Tobie zwiększyć zasięgów odbiorców danych treści i to w wybranej przez Ciebie grupie docelowej.

Google Ads – czy to się w ogóle opłaca?

Owszem, dobrze przygotowana kampania Google Ads (Google Adwords) może przynieść Tobie wielu klientów, ale… jeśli kampania Google Ads będzie źle przygotowana, wówczas zapłacisz za wyświetlenia, za którymi nie pójdzie sprzedaż.

UWAGA: Decydując się na kampanię Google Ads, ograniczaj słowa kluczowe i wybierz właściwą formę reklamy.

Content marketing dla e-commere – najważniejsze zasady

  • Dziel się widzą z potencjalnymi klientami
  • Buduj zaangażowaną społeczność
  • Nawiązuj relacje
  • Nie sprzedawaj wprost
  • Publikuj recenzje i pozytywne opinie Twoich klientów
  • Prezentuj ofertę na różne sposoby – wideo, live, stories, relacja, post

Czy to wszystko, co można powiedzieć o promowaniu sklepu internetowego? Zdecydowanie nie. Aby nie przegapić kolejnych artykułów na temat e-commerce, promocji firmy w Internecie czy zmian prawnych dotyczących polskich przedsiębiorców, zaobserwuj nasz profil na Facebooku.

Udostępnij